FAQZarezerwuj wizytę
Używamy niezbędnych plików cookies, aby nasza strona funkcjonowała poprawnie. Opcjonalne analityczne/statystyczne pliki cookies wykorzystamy wyłącznie w momencie, kiedy się na to zgodzisz i je włączysz za pomocą tego narzędzia. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies i sposobach zarządzania nimi znajduje się w Polityce prywatności Open Life TU Życie S.A.
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookies zapewniają podstawowe funkcje, takie jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i dostępność i wyświetlanie strony. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to mieć wpływ na funkcjonowanie strony. Zamknij

Opinie ekspertów

05.12.2019
Robert Lasota; Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych;

Ubezpieczenia grupowe to produkt, serwis i zespół

Open Life jest firmą, która mając zbudowaną solidną pozycję w segmencie produktów inwestycyjnych, podjęła strategiczną decyzję, by budować swoją ofertę ubezpieczeń ochronnych.

A jeśli rozwijać się w ubezpieczeniach ochronnych, to nie sposób nie postawić na „grupówkę”.

Nasze działania w tym obszarze opieramy o kilka istotnych elementów: produkt rozumiany jako warunki, cena, serwis dostarczany klientom oraz zespół profesjonalnych sprzedawców budujących
w terenie relacje biznesowe.

Nie jest naszym celem rozpychanie się na rynku za „wszelką cenę”. Mamy plany dotyczące składki, ale równie ważnym dla nas wskaźnikiem jest wynik finansowy naszej działalności.

W połowie roku 2017 zabraliśmy się do tego projektu nie zapominając o tych dwóch celach. Po przeprowadzeniu analizy rynku uznaliśmy, że najbardziej atrakcyjne dla nas są w ubezpieczeniach grupowych firmy zatrudniające 50-300 osób. Oczywiście interesują nas również pozostałe segmenty, ale plusem wybranego jest stosunkowo krótka ścieżka decyzyjna, która wpływa na efektywność negocjacji. Nasza oferta kierowana do tego rozmiaru przedsiębiorstw jest naprawdę ciekawa dla ubezpieczonych. Opiera się na wielowariantowych rozwiązaniach, „cegiełkach ubezpieczeniowych”, rozwiązaniach pakietowych oraz sumach ubezpieczenia stanowiących krotności zarobków ubezpieczonego. W zasadzie w naszym „portfolio” underwriterskim mamy wszystkie obecnie dostępne rozwiązania, pozwalające przygotować atrakcyjną i elastyczną ofertę grupowego programu ubezpieczeniowego.

Osobnym elementem, na który mocno stawiamy jest rozwój oferty grupowych programów sponsorowanych, zawieranych na koszt pracodawcy. W dobie „walki” o pracownika na rynku pracy ten ubezpieczeniowy benefit jest dość wysoko plasowany przez odbiorców – pracowników różnych przedsiębiorstw. Za stosunkowo niewielką składkę pracodawcy są w stanie zapewnić pracownikom wysokie sumy ubezpieczenia w zakresie ograniczonym do ryzyk związanych z pracownikiem.

„Drugą nogą” w biznesie grupowym są dla nas tzw. „grupy otwarte”. Nie da się nie zauważyć, że na rynku funkcjonuje dziś wiele mikroprzedsiębiorstw, zatrudniających po 2-3 osoby, i wręcz ogrom jednoosobowych działalności gospodarczych. Postanowiliśmy swoją ofertę skierować również do nich, dając im dostęp do walorów, jakie ma klasyczna „grupówka”. Jest to propozycja dla tych, którzy nie mieli możliwości przystąpić do ubezpieczeń grupowych w pracy, a dzięki grupie otwartej mogą z tego typu ochrony skorzystać, ale też dla tych, którzy wcześniej byli ubezpieczeni, a skusiła ich nasza oferta. Co więcej, jeśli przychodzą do nas osoby, które miały wcześniej ubezpieczenie, uznajemy ciągłość ubezpieczenia i nie stosujemy klasycznych zabezpieczeń w postaci karencji. W tym wariancie odpowiadamy już od pierwszego dnia za zdarzenia, które nasz nowy klient miał w zakresie ochrony u dawnego ubezpieczyciela, do wysokości sum ubezpieczenia z poprzedniej oferty.

Grupy otwarte rozwijamy w dwóch kierunkach – jako wystandaryzowaną linię (gdzie mamy do dyspozycji 24 warianty do wyboru przez ubezpieczonego, podzielone na rozwiązania dla „singli”, małżeństw, rodzin), jak również programy dedykowane, które przygotowujemy pod konkretne zapytania pośredników ubezpieczeniowych: brokerów i multiagentów.

Aby osiągnąć zaplanowany wynik, muszą zaistnieć przynajmniej dwa z trzech elementów: element warunków, element relacji, element ceny.

Po pierwsze: Trzeba mieć dobry produkt i warunki rozumiane jako OWU, ale również jako serwis.

Kiedy zaczynaliśmy tworzyć naszą ofertę grupową, zaczęliśmy od przyjrzenia się konkurencji
i podpatrzenia, co jest dobrym standardem rynkowym. Dziś oferujemy produkt, który ma bardzo rozsądne i rynkowe warunki. Jeśli tylko zauważymy, że konkurencja w jakimś aspekcie nam ucieka, to dzięki bardzo sprawnej ścieżce decyzyjnej, która jest ogromną zaletą Open Life, z dnia na dzień jesteśmy w stanie ulepszyć nasze warunki.

Z punktu widzenia serwisu dysponujemy zapleczem systemowym do obsługi. Oferujemy naszym klientom rozwiązania umożliwiające obsługę ubezpieczenia po stronie zakładu pracy w oparciu o dedykowane rozwiązanie informatyczne.

W procesie zawarcia umowy ubezpieczenia grupowego dajemy możliwość zapisywania się do ubezpieczenia poprzez internetową deklarację zgody. W chwili obecnej na szeroką skalę wdrażamy możliwość „bezpodpisowego” przystępowania do ubezpieczenia.

Roszczenia naszych klientów obsługuje dedykowany zespół specjalistów, dbających by standard czasowy obsługi roszczeń i wypłat był adekwatny do tego co proponuje rynek i konkurencja.

Osoby obsługujące polisy grupowe są znane klientom z imienia i nazwiska, to nasi Open Life’owi opiekunowie polis.

Po drugie: Relacje.

To element, którego nie zaniedbujemy. Z pełną świadomością zatrudniamy najlepszych specjalistów na rynku, by tworzyli z pośrednikami jakościowe i merytoryczne relacje. Oddajemy do dyspozycji klientów na dzień dzisiejszy zespół 8 profesjonalnych managerów sprzedaży. Nasz zespół będzie się rozrastał. Mamy ambitne plany w tym zakresie na obecny rok i kolejne lata.

Po trzecie: Cena.

Oczywiście każda firma ma swój model kwotacyjny i w niektórych ofertach wypadniemy lepiej,
w innych delikatnie gorzej. Patrząc jednak na średnią, możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy atrakcyjni cenowo. Co ważne, tej atrakcyjności nie budujemy kosztem rentowności. Nam nie zależy, żeby rynek „kupować”, chcemy robić biznes uczciwie dla każdej ze stron. Nasz „lekki model kosztowy” sprawia, że do dobrze policzonej składki netto na ryzyko, dokładamy stosunkowo niewielkie koszty. Pozwala nam to skierować do klienta ciekawą i atrakcyjną cenowo propozycję.

 

Zachęcamy do kontaktu i poznania oferty ubezpieczenia grupowego Open Life Towarzystwa Ubezpieczeń Życie S.A.

Masz pytania?
Czekamy na naszej infolinii:

801 222 333
lub
+48 22 118 94 99

Zapraszamy w godzinach:
9:00 – 16:00 pn-pt

Wizyty osobiste w siedzibie Open Life TU Życie S.A.,
w dni robocze: 9:00 – 16:00

Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.

al. “Solidarności” 171
00-877 Warszawa

Sekretariat Zarządu:

+48 22-270-11-11

fax: +48 22 118-94-89

e-mail: info@openlife.pl

Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy al. “Solidarności” 171, 00-877 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000292551, posiadająca numer REGON 141186640 i numer NIP 107-00-08-220, kapitał zakładowy zarejestrowany i w całości wpłacony wynosi 95 500 000 zł.